
سیاستنامه حریم خصوصی
سوپر اپلیکیشن تاپ (تابان آتی پرداز) زیرمجموعه بانک پارسیان، هلدینگ تجارت الکترونیک پارسیان و دادهپردازی پارسیان است؛ تمامی خدمات (تاپ) تحت نظارت بانک مرکزی، شبکه پرداخت الکترونیک شاپرک و پلیس فتا در اختیار کاربران قرار میگیرد.
تمامی قوانین پرداخت در سوپر اپلیکیشن تاپ، بر اساس قوانین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است؛ به همین دلیل درصورت بروز هرگونه اصلاح یا تغییر در قوانین بانک مرکزی، سوپر اپلیکیشن تاپ موظف است براساس قوانین جدید فعالیت کند.
در این صفحه به کلیات حفاظت از حریم شخصی کاربران اپلیکیشن تاپ پرداختهلیم. گفتنی است که شما با پیوستن به خانوده تاپ میپذیرید که تمامی تراکنشها و فعالیتهای مالی خود را مطابق با قوانین بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، انجام دهید و در صورت عدم پیروی از این قوانین، تاپ میتواند دسترسی کاربران را بدون اطلاع قبلی مسدود کند.
تاپ؛ حافظ اطلاعات شما
ما متعهد میشویم که براساس قوانین مرتبط با جرایم رایانهای از تمام اطلاعت دریافتی مخاطبین که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت، با استفاده از تمام منابع و امکانات و بر حسب مورد، طبق قوانین نهاد قانونگذار محافظت کنیم. شما کاربر گرامی سوپر اپلیکیشن تاپ با پذیرفتن سیاست حفظ حریم خصوصی و قوانین و مقررات کاربران، صراحتا رضایت خود را با جمعآوری، نگهداری و استفاده از اطلاعاتی همچون نام، آدرس پست الکترونیکی، شماره تلفن، شماره گواهینامه، شماره کارت خودرو و … اعلام میکنید.
جمعآوری، ذخیره سازی و استفاده از اطلاعات
تاپ بهمنظور ارائه تجربهای بهتر و آسانتر در استفاده از خدمات، برخی از اطلاعات که توسط خود شما وارد شده را ذخیره کرده و برای راحتی فرایند خدمات، برخی از این اطلاعات را بهصورت پیشفرض در خدمات به شما ارائه میدهد.
مجوزها و دسترسیها
موارد زیر مجوزها و دسترسیهایی هستند که سوپر اپلیکیشن تاپ برای ارائه خدمات خود به آن نیاز دارد:
لیست مخاطبین:
بر حسب مورد در خدماتی همچون خرید شارژ، خرید بسته اینترنتی و یا حتی دعوت از دوستان برای دانلود تاپ، شما میتوانید از لیست مخاطبین برای سهولت در فرایندهای خدمات به تاپ دسترسی دهید.
پیامکها:
بر حسب مورد این امکان وجود دارد برای خوانش کدهای تایید ارسالی و سهولت در فرایند برای کاربران، به بخش پیامکهای شما تاپ به بخش پیامکهای شما دسترسی داشته باشد.
دوربین:
برحسب مورد در برخی از خدمات مانند: سجام یا سایر خدمات مبتنی بر اسکن QR Code، لازم است تا تاپ به دوربین تلفن همراه شما دسترسی داشته باشد.
تصاویر، رسانه و یا فایل:
بر حسب مورد گاهی برای ثبتنام یا سایر خدمات لازم است تا شما مدرک، تصویر و یا … را بارگذاری کنید، برای مثال در خدماتی همچون سجام، سرمایه گذاری و بیمه نیاز به بارگذاری تصاویر مدارک است که این دسترسی از شما خواسته میشود.
امنیت در حفظ اطلاعات
تاپ اطمینان میدهد که از روشهای جدید رمزنگاری و دستگاههای امنیت فیزیکی پیشرفته، براساس آخرین قوانین نهاد قانونگذار و پلیس فتا برای محافظت از تمامی اطلاعات دریافتی از جانب کاربران که به نوعی دارایی تاپ بهشمار میروند، استفاده میکند.
جمع آوری Log Data برای رفع خطاها
بر حسب مورد گاهی مواقع بهدلیل بروز خطا لازم است تا اطلاعات رخدادها (Log Data) را جمعآوری و با بررسی بیشتر برای رفع این مشکل اقدام کنیم. Device İD ,Device OS version ,Device Model ,user İP به همراه تاریخ و زمان رخداد از جمله اطلاعاتی هستند که برای رفع خطاها نیاز است تا مورد بررسی قرار بگیرند.
بازاریابی
تیم مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ برای رصد رفتار کاربر و رفع نیاز مخاطبین در کالبد تبلیغات، لازم است تا برای بررسی بیشتر به برخی از اطلاعات مخاطبین مانندGoogle play ID, Push Notification ID ,AD ID ,Device Name ,Phone Brand دسترسی داشته باشد.
حفاظت از کودکان
سوپراپلیکیشن تاپ برای افراد بالای 18 سال طراحی شده است، در حالت کلی پس از وارد کردن تاریخ تولد، اگر تاپ متوجه این موضوع شود که کاربری سنی کمتر از حد مجاز دارد، بدون اطلاع به کاربر، حساب وی را مسدود خواهد کرد.
قوانین بانک مرکزی و شاپرک
بر حسب مورد براساس الزامات و قوانين بانک مرکزی و شاپرک، برای اتصال به شبکه پرداخت، تاپ نیاز به احراز هویت کد ملی و سیم کارت بهنام شخص کاربر را دارند، به همین دلیل سوپر اپلیکیشن تاپ در هنگام ورود این اطلاعات را دریافت میکند.
حذف حساب کاربری
درخواست حذف حساب کاربری، به معنای آرشیو شدن اطلاعات تراکنشهای کاربر در بستر اپلیکیشن و عدمنمایش آنها به کاربر است. در هنگام ثبت درخواست حذف حساب کاربری، تمامی اطلاعات کاربر (بر اساس شماره موبایل) در سوپر اپلیکیشن تاپ بر اساس قوانین نهادهای نظارتی مربوط به جرایم رایانهای آرشیو شده و تحت هیچ شرایطی بعد از انجام درخواست، به کاربر نمایش داده نمیشود.
نکته مهم: با نصب دوباره سوپر اپلیکیشن تاپ توسط کاربری که قبلا درخواست حذف حساب کاربری را ارائه داده باشد، کاربر مجددا باید عملیات ورود به اپلیکیشن را وارد کند و مراحل ثبتنام در اپلیکیشن را از ابتدا انجام دهد و تمامی اطلاعات مورد نیاز را وارد نماید. از همینرو هیچگونه تاریخچهای از اطلاعات حساب کاربری بعد از حذف حساب کاربری، به کاربر نمایش داده نمیشود.
مراحل حذف حساب کاربری:
برای حذف حساب کاربری مراحل زیر باید انجام شود:
- ابتدا کاربر وارد اپلیکیشن تاپ شده و عملیات ورود به اپلیکیشن را انجام داده باشد.
- با مراجعه به منوی جانبی، بخش مشخصات کاربری باید گزینه حذف حساب کاربری را انتخاب نماید.
- بعد از مشاهده اطلاعات شماره موبایل خود و تایید قوانین و شرایط مربوطه، با انتخاب دکمه “ادامه” به مرحله دریافت کد تایید هدایت میشود.
- در این مرحله کاربر، باید کد تایید دریافت شده از طریق پیامک را برای تایید درخواست حذف حساب کاربری را در کادر مربوطه وارد نماید.
- کاربر بعد از وارد کردن کد تایید باید دکمه “حذف حساب کاربری” را انتخاب کند. در صورتی که مقدار کد تایید توسط کاربر بهصورت صحیح وارد شده باشد، فرانید حذف حساب کاربری آغاز گردیده و کاربر از اپلیکیشن خارج میشود.
نکته: در صورتی که مقدار کد تایید توسط کاربر صحیح وارد نشده باشد، کاربر حداکثر تا ۳ بار می تواند مرحله 5 را ادامه دهد، و در صورتی که بیش از 3 بار کد را اشتباه وارد نماید، فرایند حذف حساب کاربری مختومه شده و کاربر از ابتدا باید فرایند درخواست حذف حساب کاربری را ادامه دهد.
قوانین حذف «حساب کاربری» از سوپر اپلیکیشن تاپ
با حذف حساب کاربری، موارد زیر در سیستم اپلیکیشن تاپ آرشیو گردیده و تحت هیچ شرایطی در دسترس کاربر نخواهد بود:
- تاریخچه تمامی تراکنشهای کاربر
- اطلاعات کارتهای بانکی ثبت شده در اپلیکیشن
- اطلاعات قبوض ثبتشده در اپلیکیشن
- اطلاعات پلاکهای ثبتشده در اپلیکیشن
- اطلاعات تراکنشهای موجود در باشگاه مشتریان تاپ شامل:
- هدایای اختصاص داده شده به کاربر
- کدهای تخفیف خریداری شده توسط کاربر
- موجودی لوتوس (امتیاز کاربر در سوپر اپلیکیشن تاپ)